27 Ekim 2009 Salı

MADE IN ADANA ! "SAMET&GÜL"

Blog' umuzun ilk yazı dizisi " Made in Adana"... Bu yazı dizisinde Adanalı ve Adana' da yetişmiş, bu coğrafyada filizlenen ve Adana takımlarının asla dikkatini çekmeyen, farklı şehirlerde kendilerine uzatılan eli görüp kıymetini bilen ve Türk futbol piyasasında adını duyuran veya duyurmya aday yetenekli genç futbolcuları inceleyip onlarla olan röportajlarımızı aktaracağız. Bu ay ki ve yazı dizimizin ilk genç Adanalı yeteneği Samet Gül.





Samet Gül, 1988 Adana doğumlu ve benim yaklaşık 3 sezondur izlediğim bir futbolcu. Orta sahanın dinamosu ve oyun stili İtalyan yıldız Gattuso' ya benziyor. Sert, hırslı,mücadeleci, pres yapan, fırsatını bulduğunda da çok sert ve isabetli şutlar çekebilen genç bir yetenektir. İlk olarak Sadi Tekelioğlu Yönetimindeki Adana Demirspor' un, deplasmanda Çanakkale Dardanelspor' u 1-0 yendiği maçta ikinci yarıda oyuna girmişti. Zaten o yıl ara ara forma şansı buluyordu. U-16, U-17 ve U-18 Milli takımlarında toplam 30 defa milli forma giymiş bir futbolcudur. Asıl parladığı yıl Geçtiğimiz sezondur. Şampiyon olan Dardanel takımın iskeletinde vazgeçilmez oyuncusu olmuştur. Bu yıl ki performasnına bakacak olursak Bank Asya Birinci Lig' de geçtiğimiz on haftada ve bir kupa maçında, altısında ilk onbirde, diğer altı maçtada ikinci yarının ortalarında oyuna girmiştir. Bu maçlarda toplam iki gol atmıştır. Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde kendisini üst liglerde göreceğimizi düşnüyorum. Şimdi kendisi ile yapmış olduğum röprtajımı aktarıyorum;


-Futbola ilginiz kaç yaşında ve kimin sayesinde oldu?


Futbola ilgim 9 yasında Mehmet Ayta Hocam sayesinde olduu.

-Hayatınızda ilk resmi futbol maçına kaç yaşıda gittiniz ve kimin maçıydı?

Hayatımda ilk profesyonel maçı 17 yaşında Çanakkale Dardanelspor kulübünde Mersin İdman Yurdun' a karşı sergiledim.

-Adana' da ilk hangi kulüp seni keşfetti?

Adana Gençlerbirliği kulübü keşfetti ve benim yol kadetmemde çok yardımcı oldu.

-Çocukluğunuzda hayran oldugnuz takım hangisiydi?

Galatasaray hayranıydım.


- Adana' da profesyonel takımların kadrosunda yer almadan Çanakkale' ye gitmende en büyük etken neydi? Adana' dan Çanakkale' ye gidişinizi anlatır mısınız?

Adana Gençlerbirliği'nde gerçekten iyi maçlar çıkarıyordum. İyi oynadığımdan dolayı Adana karmasına seçtıler beni. 14 yaşımda Adanaspor ilgilendiğini duymuştum, Fakat ailem istemiyordu. Adanaspor ya da Adana Demirspor o zamanlar alt yapısına ve Adanalı çocuklara önem vermiyorlardı. O yüzden daha iyi yetişebileceğim yerleri ıstıyorlardı. Adana karması ile İstanbul Rıva' ya Türkiye' de toplanan bölgesel karmalarla maçlar vardı, bu maçlarda genç Milliye futbolcu seçilecekti. Çok Hoca ve Menejerler vardı orada. Ordada iyi bir oyun sergiledim ve maçlar bittikten sonra beni Beşiktaş, Fenerbahçe ve Çanakkale Dardanelspor istediğini söylediler. Göruşmeler yaptık Babam ve Adana Gençlerbirliği Başkanı Haluk Hocam benim Dardanelspor' a gitmemi istiyolardı. Çünkü gerçekten genç futbolcuya cok onem veriyorlarmış. O yüzden Çanakkale yolunu tuttuk.

- Farklı bir şehre adapte olmanız uzun sürdümü?

Çanakkale şehrine adapte olmam gercekten kolay olmadı. 14 yaşındaa aileden uzak, yanlız. Gerçekten cok zorlandım. Bazen kaçmak istediğim oldu. Özlediğimden, o zamanlar gerçekten cok ufaktık ama ailemin bana bağlılığı beni orada tuttu. Sıksık Çanakkale' ye gelmeleri benim oradaki işimi daha kolaylaştırdı.

- Bundan iki sezon önce iki Adana takımına karşı oynadın, ne hissettin.

Evet bundan iki sene önce Adanaspor maçında sonradan oyuna girmiştim. Gercekten çok duygulanmıştım. O stadda ilk defa oynuyordum ve Adanalı olmam ve Adana takımına karsı oynamam gerçekten zordu. Ailem, herkes maçta beni izliyordu. 78 dakikada Adanaspor'a golü atmam, Adana' ya karşı gerçekten beni üzmüştü, ama yapabileceğim birşey yoktu. Sonuçta Dardanelspor forması ile oraya çıkmıştım.

-Adana Demirspor taraftarı konusunda ne düşnüyorsunuz?

Gerçekten Adana Demirspor taraftarı çok büyülüyor. O taraftar o kategoriyi haketmıyor. İnşallah o taraftarla Süper Ligi gorecek Adana şehri.

- Türkiyede kendinize örnek aldıgınız futbolcu kimdir?

Mehmet Topuz' u gerçekten örnek alıyorum, gitgide kendini geliştiriyor.

- Futbol oynadığınız sürece, Türkiye ve Avrupa' ya yönelik hedefleriniz nedir?

İlk önce oynadığım kulübe yararlı bir transfer yaparak, başka kulüplere gitmek isterim. Galatasaray taraftarıydım çocukken, ama Beşiktaş forması giymeyi çok isterdim.

-Ben Kayseri Erciyese attığın gole hayran kaldım, sizinde en çok hoşunuza giden golünüz hangisi?



Gerçekten Kayseri Erciyes' e attığım goller cok guzeldi. Ama benim unutamadığım gol, 2b kategorisindeyken Darıca Gençlerbirliğine attığım goldu, gercekten unutamam onu.


- Şimdiye kadar karşısında en çok zorlandıgınız futbolcu kimdi hangi maçtı?

2. ligdeyken İstanbulspor' a karşı eskı Ankaragüçlü İsmet gercekten o macta en cok zorlayandı benı:)

-Adana' ya futbol hayatınızın ilerleyen bölümlerinde adanaya geri dönmeyşi
planlıyor musunuz?

Evet futbol hayatımı Adana' da bitirmek isterim, Adana şehrine hizmet ederek.

- Adana takımlarının bu yılki performasnı takip ediyormsunz?, Ediyorsanız ne düşnüyorsunuz?

Adanaspor'u beğeniyorum gerçekten yukarıyı zorlayacak bir kadrosu var. Ama Adana Demirspor için öyle dusunmuyorum. Şuan yeterlı kadrosu olduğunu düşünmüyorum.







Samet' e teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder